Det er ved at være længe siden vi sidst sendte et nyhedsbrev ud, fremadrettet vil vi forsøge at være hurtigere ude. Men det er nu ikke fordi, vi ikke har fået udrettet noget!!
Vi har haft arbejdsweekend med et flot fremmøde, hvor vi nået rigtigt meget. Der blev trukket strøm ud på den nye mole og efterfølgende har elektrikeren været på besøg, så der nu snart er strøm og belysning mm.
Vi fik ryddet op på Vinter pladsen, hvor der var ret meget gammelt grej, flydebroer mm. Og det krævede både power og mange hjælpere.
Efter affaldet blev sorteret i beton, plast og jern, er det kørt væk med lastbiler, der var meget!
Flydebroerne blev hentet og er nu i brug i den lokale kajakklub.
Traktoren vil ikke mere være på havnen, dels er den for dyr at holde i drift og dels er vi bange for de konsekvenser, det kan påføre havnen i forbindelse med en sprunget hydraulikslange. Det kan være en miljøbelastning som bliver dyrt at rettet op igen.
Derfor har vi en aftale om, at vejen fremadrettet bliver holdt med en lille vejhøvl, trukket af vores plænetraktor eller en ATV.
Vi har lavet nye priser for gæster på havnen, svarende til de takster vi vedtog på generalforsamlingen. Det betyder, at man nu betaler 25 kr. for strøm, og 10 kr. for et bad. Der er opsat QR koder som henviser til hjemmesiden – under gæster kan man se priser og så betale med MobilePay, fremadrettet skal man kunne betale direkte på hjemmesiden. Vi vil fra bestyrelsens side lave stikprøver, for at se om der bliver betalt de rigtige beløb, vi vil måske også prikke til nogle enkelte af jer, for at høre om I vil hjælpe med nogle stikprøver. Det er ikke fordi vi forventer at der er ”dårlige” kunder, men hvis vi skal have en økonomi i balance mht. gæstesejlere, så er det vigtigt at der betales, vi har store udgifter til vand, el, og ikke mindst kloakvand, septiktanken tømmes hver 14. dag i højsæsonen!
Vi vil også gerne spørge ud til jer, om der er en eller to, der kunne være interesseret i at pudse vinduer i klubhuset 2 gange om året.
Generelt vil vi appellere til, at man som medlem hjælper med at holde havnen ren og pæn, så ser man papir eller lignende der flyder, så saml det op. Man må også meget gerne feje foran klubhuset hvis der trænger 😊
Græsset bliver slået, så det skal men ikke tænke på, dog skal man jo selv slå rundt om egne bådstativer (buskrydderen virker igen).
Vi har fjernet skraldespande på havnen, det har vi gjort af flere årsager. Vi har problemer med at få den tømt, og efter sommer skal vi i gang med affaldssortering, hvilket betyder at alt affald skal op til tømmedepotet bag klubhuset.
Vi skal også have set på fiskehusene, nogle af dem trænger til at få skiftet brædder og til maling. Det er jo dem der bruger husene, der står for maling. Man kan skrive til formanden hvis man skal bruge maling mm. Alternativt kan os med fiskehuse gøre det fælles næste gang der er arbejdsdag.
Vi er blevet enige om at vi vil lukke for telefonen, da den ikke bliver benyttet. Vi vil fremadrettet henvise til mailen og i nødstilfælde kan man finde telefonnummer på bestyrelsesmedlemmer.
Vi har planlagt næste arbejdsdag til lørdag den 23. september klokken 9.00
Vi planlægger med at vi holder fællessejlads den 9. september opstart 9.00 Der kommer mere information om fællessejlads efter sommerferien.
Tilslut vil vi gerne sige tak for det store fremmøde der var til Vild med Vand og indvielse af vores nye mole. Det var en fantastisk dag, der var mange fremmødte og alle var glade. Vi kan godt være lidt stolte af vores havnemiljø, vi kan høre at der er mange der har positive kommentar om stedet, ikke mindst borgmesteren fra Skive.
God Sommer til jer alle
På vegne af bestyrelsen
Søren Lumbye.